Om milslånga vägar, snötäckta berg och någonstans 195 mil här ifrån ett dunkande hjärta.




Är inte död. Lovar. Han befinner sig nu 195 mil här ifrån och kommer göra det tills mitten av april. Det finns inga alternativ, och vägarna dit är igenbommade av tjock snö, kartorna feladresserade och på ett annat språk. Jag tappar bort mig på vägen dit och tillbaka och snöflingorna blir fler och fler. Stannar kvar i sängen lite för länge och drömmer mig bort i litteratur, besöker dig oftare i drömmarna, får käftsmällar av kylan när jag väl går ut. Kvällar som dessa saknar jag mest hans glitter i ögonen och allt det lugn, skratt, tröst det innebär. Bilderna på oss är från kvällen innan han åkte, ett stycke tid. Han ser på mig, jag ser på honom, vi är.


Kommentarer
∆ Caroline

Så himla vackert. Och avstånd är bara så hemskt. Bara man kunde få vara med varandra hela tiden.

2010-12-13 @ 07:34:24
URL: http://stillaminnyfikenhet.blogg.se/
∆ märta

fintfintfint

2010-12-16 @ 23:03:28
URL: http://bigballadofnothing.blogg.se/

Dina ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (osynligt)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback